Online Selfservice

Online Selfservice is voor bewoners en uitvoeringsorganisaties het #1 kanaal. Tenminste, het is het voorkeurskanaal. De bewoners omdat onderzoek na onderzoek aantoont dat men het gewoon fijn vind om het zelf te kunnen regelen, op het moment dat ze zelf willen. En voor bedrijven omdat hiermee een kostenbesparing kan worden gerealiseerd.

Selfservice in Afval- en milieu

Waar moet je aan denken bij selfservice in de afval- en milieudienst? Denk aan de afvalkalender, aan het zelf maken en inplannen van een grofafval afspraak, het zelf bestellen en betalen van een grotere minicontainer, het omruilen van minicontainers, het doen van MOR meldingen,  of het aanvragen van een nieuwe afvalpas.

Selfservice is van deze tijd

Inwoners verwachten tegenwoordig dat ze online zelf zaken kunnen regelen. We zijn dat gewend geraakt door de Bol.com, Wehkamp, AlbertHeijn, maar ook gemeentelijke aanvragen of het kunnen regelen van je gas en licht online, en je waterstanden online zelf doorgeven, etc. Eigenlijk is de hele maatschappij zich aan het inrichten op selfservice.

Klanttevredenheid

Zoals we net al betoogden dat self service een vanzelfsprekendheid is geworden, betekent dit wel wat voor je dienstverlening. Meer dan 50% van de mensen kiest voor selfservice als deze mogelijkheid bestaat. Als dat niet lukt, dan heb je iemand die al teleurgesteld is, die dan de telefoon pakt. Het KCC staat dan eigenlijk al 1-0 achter. Dus help je doelgroep door selfservice aan te bieden en verhoog de klanttevredenheid.

Lagere kosten

En een mooie bijkomstigheid is dat in veel gevallen de kosten van selfservice al binnen 2 jaar terugverdiend zijn. Soms zelfs al binnen 6 maanden.

 

Een gesprek over Online Selfservice

KC2 is lid van de NVRD.

Bel 088-5255000

Klantenfeedback

Wil je weten wat de inwoners nou echt denken van de dienstverlening?

Wij meten al dagelijks de klanttevredenheid in de afval en milieusector. Dat kunnen we ook voor jou!

Klik hier voor meer informatie

Telefooncentrale

Een Telefooncentrale die speciaal voor de afval- en milieusector is ontwikkeld. De agents handelen alle kanalen af in één omgeving. Het management ziet precies wat er gebeurt.

Klik hier voor meer informatie.

E-learning

Een unieke opleiding voor KCC medewerkers binnen de afval- en milieusector. Speciaal voor de sector ontwikkeld met talloze herkenbare praktijkvoorbeelden.

Klik hier voor meer informatie.

KCC Quickscan

Je Klantenservice verbeteren, maar waar moet je beginnen? Doe de enige Quickscan speciaal voor KCC in afval- en milieuland.

Klik hier voor meer informatie.

Stuur ons een bericht

Als je je telefoonnummer noteert in het bericht, dan bellen we je terug.

Start typing and press Enter to search