Klantenservice (her)ontwerpen

Een KCC of Klantenservice is zo veel meer dan er medewerkers neerzetten, de pc en headseat aanwijzen en zeggen: “succes en veel plezier”. De telefoon of mail beantwoorden is een echt vak dat vaak niet als zodanig erkend is geweest. Tijd voor verandering zeggen wij bij KC2! Daarom ook onze vraag op het NVRD congres: Hoe belangrijk is de klantenservice?

Het juiste doen

Zoals Covey in zijn “7 eigenschappen van effectief leiderschap” ook al zei: “Begin with the end in mind”. Je moet weten wat je wilt en waarom je dat wilt. Wat is het doel, zodat je zeker weet dat je het KCC het juiste laat doen. Het lijkt heel eenvoudig om dit te beantwoorden, maar de vraag wordt zelden gesteld. In de praktijk zien we vaak dat er onnodig geld over de balk wordt gegooid en de geleverde kwaliteit onder de maat is, omdat een helder kompas ontbreekt. Wij helpen dit als eerste vast te stellen.

Het goed doen

Nadat we weten waarom het KCC nou eigenlijk bestaat voor jouw organisatie, gaan we deze inrichten op een manier die heel goed bij jouw organisatie past. En dan met voorkeur zo goed en modern mogelijk, waarbij er een hele goede aansluiting met de rest van de organisatie ontstaat. De KCC medewerkers zullen dan ook het goede op een goede manier doen.

Quick scan

Wij bieden een quickscan, gebaseerd op het INK/EFQM model, waarbij wij de 10 dimensies van een KCC beoordelen op 70 punten. Dit doen we aan de hand van het voeren van gesprekken met betrokken personen. Dit is een relatief goedkope en snelle manier om te weten waar jouw KCC staat. Ook deze quickscan hebben we al bij meerdere partijen in de afval- en milieubranche toegepast, met mooie resultaten en tevreden klanten.

KCC (her)ontwerpen

KC2 is lid van de NVRD.

Bel 088-5255000

Klantenfeedback

Wil je weten wat de inwoners nou echt denken van de dienstverlening?

Wij meten al dagelijks de klanttevredenheid in de afval en milieusector. Dat kunnen we ook voor jou!

Klik hier voor meer informatie

Telefooncentrale

Een Telefooncentrale die speciaal voor de afval- en milieusector is ontwikkeld. De agents handelen alle kanalen af in één omgeving. Het management ziet precies wat er gebeurt.

Klik hier voor meer informatie.

E-learning

Een unieke opleiding voor KCC medewerkers binnen de afval- en milieusector. Speciaal voor de sector ontwikkeld met talloze herkenbare praktijkvoorbeelden.

Klik hier voor meer informatie.

KCC Quickscan

Je Klantenservice verbeteren, maar waar moet je beginnen? Doe de enige Quickscan speciaal voor KCC in afval- en milieuland.

Klik hier voor meer informatie.

Stuur ons een bericht

Als je je telefoonnummer noteert in het bericht, dan bellen we je terug.

Start typing and press Enter to search